Digital salg- og markedsføring 64

Digital salg- og markedsføring 64


Kurset er for dig, der vil lære at markedsføre virksomheden online og at opbygge virksomhedens hjemmeside

At være præsenteret online med hjemmeside og ikke mindst på de sociale medier er et større og større fokusområde for virksomheder. Dette kursus sætter dig i stand til at arbejde med opgaver inden for digital salg og markedsføring, så du kan markedsføre og synliggøre virksomheden på nettet på den mest optimale måde. Her kommer du hele vejen rundt om virksomhedens muligheder for online markedsføring, herunder valg af markedsføringskanaler, viral markedsføring, sociale medier, kundeloyalitet og e-systemer. Desuden kommer du til at arbejde med opbygning af virksomhedens hjemmeside fra design til struktur, og du får værktøjer ti at redigere billeder og grafik, ligesom der er fokus på tekster målrettet nettet.

Kursus indhold

MODUL 1 – Online markedsføring – 10 dage

  • Sociale medier som kommunikationskanal til kunder og medarbejdere
  • Virksomhedens profil på sociale medier og vedligeholdelse heraf
  • Opbygning, fastholdelse og vedligeholdelse af kundeloyalitet på de sociale medieplatforme
  • Viden og værktøjer til udvælgelse af målgruppe og anvendelse af de rette online og offline markedsføringskanaler
  • Korrekt anvendelse af virale markedsføringsmedier og – kanaler, herunder sociale netværk, communities, blogs m.m.
  • Iværksætte online markedsføringskampagner
  • Definering af virksomhedens webbehov og virksomhedens interessenter, der understøtter virksomhedens samlede profil og forretningsstrategi

MODUL 2 – Opbygning af virksomhedens hjemmeside – 12 dage

  • Opbygning af virksomhedens hjemmeside
  • Design og fremstilling af hjemmesider
  • Målrettede tekster til online brug
  • Søgemaskineoptimering ved at anvende nøgleord, præcise sidetitler og links
  • Redigering af digitale billeder til online brug
  • Grafik og tekster til virksomhedens hjemmeside
  • E-administration og betalingssystemer

Forudsætninger

Det vil være en fordel, at du har kendskab til IT på et grundlæggende niveau.

Antal kursusdage

22 dage
Fagnummer 40342

Design af hjemmesider med CMS

Varighed: 2 dage
Målgruppe: Kurset retter sig mod medarbejdere, der i deres jobfunktion har ansvar for eller medvirker ved udviklingen og vedligeholdelsen af virksomhedens interne og eksterne webløsninger. Deltageren kan fremstille mindre hjemmesider ved hjælp af et Content Management System (CMS), som på grund af sin underliggende database og sit særlige redigeringsværktøj er enkelt for andre brugere herefter at redigere indhold i.

Deltageren kan implementere og anvende eksisterende designskabeloner og funktionsmoduler og dermed skræddersy portalløsninger til virksomhedens forskellige afdelinger. Deltageren kan instruere i opdatering af portalens indhold ved hjælp af CMS-systemets webbaserede redigeringsværktøj.
Fagnummer 40995

Nye kunder via viral markedsføring

Varighed: 2 dage
Målgruppe: Målgruppen er medarbejdere og selvstændige, der til daglig arbejder med markedsføring i handels- og servicevirksomheder. Deltageren kan med udgangspunkt i virksomhedens e-strategi (markedsføringsstrategi på Internettet) anvende viral markedsføring til at styrke virksomhedens online markedsføringsindsats.

Deltageren kan anvende forskellige virale markedsføringsmedier og -kanaler, herunder sociale netværk, nichesites, communities, blogs mm., og kan vurdere hvilke og hvornår de skal bringes i spil i forhold til virksomhedens ønskede målgruppe.
Deltageren kan bistå ved udarbejdelsen af en markedsføringskampagne og kan placere/uploade den i de relevante medier.
Fagnummer 45383

Grafik og tekster til virksomhedens webside

Varighed: 2 dage
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til den administrative it-medarbejder der arbejder eller skal arbejde med vedligeholdelse og opdatering af virksomhedens hjemmeside ved hjælp af administrative it-systemer og som arbejder inden for fx salg, markedsføring, kommunikation eller administration i en virksomhed, der benytter sig af elektroniske værktøjer som internet og hjemmeside. Deltageren kan arbejde med ét eller flere programmers værktøjer til fremstilling, redigering og formatering af tekster og billeder og evt. andre objekter til virksomhedens hjemmeside, og er i den forbindelse opmærksom på de muligheder og begrænsninger, der er, når de skal vises på en hjemmeside.
Deltageren kan med virksomhedens målgruppe for øje foretage kvalificerede valg af virkemidler og effekter til hjemmesiden.
Fagnummer 45859

Billedredigering i medarbejderens jobfunktion

Varighed: 2 dage
Målgruppe: Uddannelsesmålet retter sig mod AMU-målgruppen. Dvs. personer med en uddannelsesbaggrund til og med erhvervsuddannelsesniveauet.Uddannelsesmålet henvender sig til deltagere uden de store forudsætninger indenfor digital billedbehandling men som vil opnå den nødvendige viden svarende til at kunne, på en ukompliceret måde, anvende digitale billeder i forbindelse med billeddokumentation i sit arbejde. Deltageren kan på et grundlæggende niveau redigere digitale billeder ved udførelsen af arbejdsopgaver hvor der benyttes digitale billeder som dokumentation. Deltageren kan på simpel måde foretage billedredigering til brug for opgaver såsom sagsdokumentation, teknisk dokumentation, præsentationsmateriale til salg, hjemmeside og produktblade, instruktion og undervisning samt e-handel.

Deltageren kan klargøre digitale billeder til udgivelse i digitale formater og på print.
Fagnummer 45955

E-administration og betalingssystemer

Varighed: 2 dage
Målgruppe: Målgruppen for kurset er virksomhedsejere og ansatte i handels- og serviceerhvervet som vil starte eller udvide sit firma med e-forretning eller som ønsker at forbedre de eksisterende e-løsninger.Kurset er målrettet til amu-målgruppen, til medarbejdere der arbejder dagligt med salg, service og økonomiske administrative opgaver. Med udgangspunkt i et valgt system, kan deltageren anvende elektroniske kommunikations- og transaktionsløsninger for at optimere administrative arbejdsgange ved online salg og forsendelser af varer. Deltageren kan anvende transaktions- og betalingsdata for genbestilling af varer og bogføring af køb og salg elektronisk. Deltageren kan endvidere generere og behandle besøgs- og salgsstatistikker for tilpasning af firmaets salgsstrategier.
Fagnummer 46503

Medvirken til virksomhedens webstrategi

Varighed: 1 dag
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til den administrative it-medarbejder, der arbejder eller skal arbejde strategisk med virksomhedens brug af internettet, fx inden for salg, markedsføring, kommunikation eller administration. Deltageren har kendskab til de vigtigste interessenter for virksomhedens hjemmeside (websted) og kan medvirke til at undersøge virksomhedens webbehov via fx spørgeskemaer.

På baggrund af webundersøgelsens resultater, kan deltageren bidrage til udformningen af en webstrategi, der understøtter virksomhedens samlede profil og forretningsstrategi.

Deltageren kender webstedets kerneindhold, herunder valgte fokusområder, metoder til kommunikation, salg til og servicering af kunder mv., og kan skriftligt opstille et overblik over de ressourcer, der skal bruges på hjemmesideoptimeringen i forbindelse med virksomhedens nye webstrategi.
Fagnummer 47301

Tekster til nettet - formulering og opbygning

Varighed: 2 dage
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre virksomheder, der arbejder med eller ønsker at arbejde med skriftlig kommunikation. Deltageren kan skrive og redigere tekster til hjemmesider, intranet og andre elektroniske kanaler, så de udnytter mediets særlige præmisser og fremstår overskuelige og brugervenlige. Endvidere kan deltageren anvende teknikker til at gøre teksterne søgemaskineoptimerede ved at anvende nøgleord, præcise sidetitler og links. Endeligt kan deltageren vurdere anvendelsen af og inddrage nye elektroniske kommunikationsmedier.

Fagnummer 47341

Sociale medier som kommunikationskanal i detail

Varighed: 1 dag
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre detailhandelsvirksomheder, der arbejder med sociale medier som internt og eksternt kommunikationsmiddel. Deltageren har kendskab til forskellige sociale medier.
Deltageren har kendskab til hvordan detailhandelsvirksomheder kan anvende sociale medier som kommunikationskanal til kunderne.
Deltageren har kendskab til hvordan detailhandelsvirksomheder kan anvende sociale medier som kommunikationskanal til medarbejderne.
Fagnummer 47342

Markedsføring med sociale medier i detailhandlen

Varighed: 2 dage
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre detailhandelsvirksomheder, der arbejder med kampagner i forhold til markedsføring og profilering af butikken. Deltageren kan vedligeholde butikkens profil på sociale medier.
Deltageren kan kommunikere forskelligartede kampagner via sociale medier med det formål at brande butikken. De typiske kampagner er højtider, sæson og temaer.
Deltageren kan anvende sociale medier til at markedsføre detailhandlens skiftende tilbud og nyheder samt aktiviteter og oplevelser rettet mod kunderne.
Deltageren har kendskab til hvordan man målrettet kan anvende sociale medier til at tiltrække kunder til butikken.
Fagnummer 47343

Kundeloyalitet med sociale medier i detailhandlen

Varighed: 2 dage
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre detailhandelsvirksomheder, der arbejder med eller ønsker at øge butikkens kundeloyalitet. Deltageren opnår kendskab til og kan anvende sociale medieplatforme med afsæt i detailhandelsvirksomhedens målsætning til at fastholde og udbygge kundeloyalitet.
Deltageren er bevidst om brugeradfærd på de sociale medier.
Deltageren kan anvende konkrete teknikker til dialog med butikkens kunder via forskellige sociale medier, fx teknikker der støtter op om kundernes kommunikation om produkterne, eller som involverer kunderne i udvikling af nye produkter.
Deltageren har forståelse for detailhandelsvirksomhedens koncept med henblik på vedligeholdelse af kundeloyalitet.
Fagnummer 47562

Valg af markedsføringskanal

Varighed: 2 dage
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til administrative medarbejdere, der arbejder med eller ønsker at arbejde med markedsføring i virksomheder inden for viden- og forretningsservice samt handelserhvervene. Deltageren kan, via viden om segmentering som værktøj til målgruppeudvælgelse samt viden om forskellige online og offline markedsføringskanaler, herunder sociale medier og internetbaserede netværk, vurdere og udvælge den mest relevante markedsføringskanal til en udvalgt målgruppe.
Deltageren kan deltage i arbejdet med at iværksætte en markedsføringskampagne i forskellige markedsføringskanaler, fx med input til opsætning af annoncer, valg af søgeord, mv.
Fagnummer 48404

Opbygning af virksomhedens website I

Varighed: 2 dage
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til den administrative it-medarbejder, der skal medvirke i opbygningen af virksomhedens website. Deltageren kan til brug for virksomhedens kommunikationsløsninger fremstille webløsninger med tekst, grafik og links ved hjælp af en web-editor eller et CMS. Deltageren kan medvirke ved afdækningen af virksomhedens internetbaserede kommunikationsbehov og vurdere den tekniske kodeopbygning af et site samt anvendelse af tekst, grafik, links, m.v. Deltageren har viden om internetnavigation, links og brug af hensigtsmæssige filnavne og filstrukturer.
Kursusagent
Modtag en e-mail når der oprettes nye hold på dette kursus!
Ingen fastlagt kursusudbud
Der er desværre ingen fastlagte kursusudbud af dette kursus. Ring til os på tlf. 9936 4740 for at høre mere om, hvornår vi forventer næste udbud vil finde sted.
Aalborg Handelsskole  |  Strandvejen 25  |  9100 Aalborg  |  Telefon 9936 4600  |  EAN 5798 0005 54375  |  ah@ah.dk