Fremtidens salgsmedarbejder 68

Fremtidens salgsmedarbejder 68


Vil du opnå kompetencer til at arbejde professionelt med salg? På dette kursus kommer du rundt om alle salgets faser – fra markedsanalyser, udvælgelse og segmentering af målgruppe, e-markedsføring og reklameindsatser til effektive salgsteknikker, salgsplanlægning og konflikthåndtering. Desuden opnår du kendskab til forretningsengelsk, så du er rustet til at agere på det globale marked.

Kurset består af 4 moduler. Er du beskæftiget eller er du ledig aktiveringsberettiget kan du kan tilmelde dig hele kurset eller sammensætte de moduler eller fag, der er relevante for netop dig.

Kursus indhold


MODUL 1 – Markedsføring, segmentering og reklameindsats – 9 dage

  • Markedsanalyse, konkurrent- og forbrugeranalyse
  • Markedsføringsplan
  • Segmentering og fastlæggelse af målgrupper
  • Tilrettelæggelse af målgrupperettede markedsføringsaktiviteter
  • E-markedsføring og reklameindsats

MODUL 2 – Salg – 10 dage

  • Effektive salgsteknikker
  • Salgsstyring, statistikker og analyser
  • Konflikthåndtering – vanskelige kundesituationer, kundetyper og kropssprogets betydning
  • Kommunikation og servicering af kunder via online medier

Modul 3 – IT 3 dage

  • Optimal udnyttelse af IT-værktøjer

MODUL 4 – Forretningsengelsk – 5 dage

  • Træning i engelske kunde- og salgsudtryk
  • Værktøjer til at formidle og kommunikere virksomhedens budskab til engelsksprogede kunder

Forudsætninger

Der kræves ingen særlige forudsætninger for at deltage.

Antal kursusdage

27 dage
Fagnummer 40001

Markedsanalyse i detail- og handelserhvervet

Varighed: 3 dage
Målgruppe: Salgs- og servicemedarbejdere der arbejder i detail- og handelsvirksomheder, og som gennem sit daglige arbejde understøtter den fastlagte eksterne markedsføring til målgruppen. Deltageren kan, inden for et arbejdsfelt i detail og/eller handel, planlægge og gennemføre mindre markedsanalyser i forhold til et udvalgt marked. Deltageren har kendskab til love og regler i forbindelse med markedsanalyse og markedsføring, og forstår at anvende søgemaskiner til indhentning og efterfølgende vurdering af informationerne. Deltageren kan på den baggrund medvirke ved udarbejdelse af handlingsplaner der tilgodeser nuværende eller fremtidige valg af målgruppe og salgsmål.
Fagnummer 40002

Markedsføringsplanen i detail- og handelserhvervet

Varighed: 2 dage
Målgruppe: Salgs- og servicemedarbejdere i detail- og handelsvirksomheder, som dagligt arbejder og understøtter den fastlagte eksterne markedsføringsstrategi. Deltageren kan medvirke i udarbejdelse af en markedsføringsplan, og efterfølgende analysere og vurdere omkostningseffektiviteten på baggrund af de almindelige værktøjer der benyttes til optimering af kampagner.

Deltageren har viden om målgrupper, relevante medier, budskaber og kommunikationsformer til markedsføring, og kan anvende denne viden til at assistere ved gennemførelse og opfølgning af virksomhedens markedsføringsindsats.
Fagnummer 40003

Salgsteknik for salgs- og servicemedarbejdere

Varighed: 2 dage
Målgruppe: Uddannelsen retter sig mod den del af AMU-målgruppen, der har lidt eller ingen erfaring inden for salg, og som skal varetage salgsopgaver og grundlæggende kundekontakt inden for salg- og serviceerhvervet. Deltageren kan varetage kundekontakten i forbindelse med salg af virksomhedens produkter og services. Deltageren kan varetage den indledende kontakt til kunden på en positiv måde, lytte til kundens behov og forventninger, og gennemføre salg, herunder bruge teknikker til at afslutte salg. Deltageren kan desuden afslutte kontakten på en positiv måde.
Fagnummer 44978

Jobrelateret fremmedsprog med nuanceret ordforråd

Varighed: 5 dage
Målgruppe: Uddannelsesmålet retter sig mod AMU-målgruppen. Dvs. personer med en uddannelsesbaggrund til og med erhvervsuddannelsesniveauet. Deltageren kan, i jobfunktioner hvortil der kan udvikles arbejdsmarkedsuddannelser, anvende det givne fremmedsprog i komplekse og avancerede kommunikative situationer, hvilket sætter deltageren i stand til at udføre sine daglige arbejdsfunktioner med anvendelse af fremmedsproget.
Deltageren kan på dette niveau bruge fremmedsproget situationsbestemt i forhold til målgruppe, sted og medie.

Uddannelsen kan gennemføres i fremmedsprogene engelsk og tysk.
Fagnummer 45389

Konflikthåndtering for salgsmedarbejderen

Varighed: 1 dag
Målgruppe: Uddannelsesmålet retter sig mod AMU-målgruppen. Dvs. personer med en uddannelsesbaggrund til og med erhvervsuddannelsesniveauet. Salgsmedarbejderen kan håndtere vanskelige kunder ved at anvende teknikker til konflikthåndtering.

Salgsmedarbejderen kan med kendskab til kropssprogets betydning forbedre situationen i forhold til opstået konflikt i kundesituationer.

Salgsmedarbejderen kan klare vanskelige kundesituationer gennem brug af konstruktive kommunikationsværktøjer.

Salgsmedarbejderen kan genkende forskellige kundetyper og forstå, hvordan de skal tackles i forhold til god kundeservice.

Salgsmedarbejderen kan, ud fra kendskabet til egne styrker og begrænsninger, vurdere hvornår en konflikt er uundgåelig og kender teknikker til at håndtere konflikter, der ikke umiddelbart kan løses.
Fagnummer 45565

Brug af pc på arbejdspladsen

Varighed: 3 dage
Målgruppe: Uddannelsesmålet retter sig mod AMU-målgruppen. Dvs. personer med en uddannelsesbaggrund til og med erhvervsuddannelsesniveauet. Deltageren kan i sit daglige arbejde anvende en pc koblet på virksomhedens netværk, og kan i den forbindelse anvende installeret styresystem, anvende mus og tastatur, logge på netværket, lagre og hente data fra henholdsvis lokale- som fra netværksdrev, samt anvende et installeret antivirusprogram.
Deltageren kan anvende opnået pc-teknisk og -faglig viden i forbindelse med kommunikationen med virksomhedens it-supportfunktion eller ekstern support og er desuden i stand til at udføre elementær fejlfinding på egen pc samt at tilslutte eksterne enheder.
Fagnummer 45924

Salgsstyring i detailhandlen

Varighed: 3 dage
Målgruppe: Salgs- og servicemedarbejdere i AMU-målgruppen, der arbejder i detailvirksomheder. Deltageren kan arbejde med salgsstyring ved at generere og vurdere butikkens salgsdata, og bruge disse oplysninger for justering og optimering af butikkens varesalg.

Deltageren kan generere butikkens salgsdata opdelt på varegrupper, enkelte varer og evt. afdelinger, udarbejde salgsstatistikker, salgsanalyser, hitlister mv. og anvende disse som styreredskab i forhold til optimering af butikkens varesalg og sortiment.

Deltageren kan vurdere betydningen af datadisciplin i forbindelse med vareregistrering og definere de relevante rapporteringsmuligheder fra butikkens kasseterminalsystem.

Deltageren kan på den baggrund arbejde med handlingsplaner til fastholdelse og udbygning af butikkens varesalg.
Fagnummer 45953

E-markedsføring og reklameindsats

Varighed: 2 dage
Målgruppe: Målgruppen for kurset er virksomhedsejere og ansatte i handels- og serviceerhvervet som vil starte eller udvide sit firma med e-forretning eller som ønsker e-løsninger.Kurset er målrettet til amu-målgruppen, til medarbejdere der dagligt arbejder med salg og service samt kommunikation og markedsføring. Med udgangspunkt i firmaets e-strategi, kan deltageren styrke virksomhedens markedsføringsindsats med reklameplacering på onlinemedier. Deltageren kan målrette markedsføringen via oprettelsen/placeringen af websites indeholdende søgeord, link fra referencer og interesseforums i forhold til specifikke tilbud eller nyheder som bliver præsenteret på Internettet.

Deltageren kan ligeledes styrke virksomhedens markedsføringsindsats i forhold til at udarbejde reklamemateriale til enkelte e-kampagner, som skal indrykkes i de trykte reklamemedier.

Deltageren kan generere og behandle online besøgsdata og udarbejde forslag til justering af virksomhedens markedsføringsplaner.
Fagnummer 46473

Styring af butikkens nøgletal

Varighed: 2 dage
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til salgs- og servicemedarbejderen i detailhandlen, der har begrænset erfaring inden for økonomi, regnskab og nøgletal. Deltageren kan i forbindelse med salgs- og driftsoptimering udregne og anvende relevante økonomiske nøgletal, eksempelvis salgsindeks, bruttoavance og omkostningsprocenter.
Deltageren kan identificere forskellige økonomiske indsatsområder, såvel som enkeltstående varenumre, en varegruppe som på afdelings- og butiksniveau.
Deltageren kan udarbejde relevante økonomiske handlingsplaner og tilrettelægge arbejdsopgaver herefter.
Fagnummer 47189

Online kundeservice og -rådgivning

Varighed: 2 dage
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre virksomheder, der arbejder med webbaserede tjenester til virksomhedsprofilering. Medarbejderen arbejder inden for fx salg, markedsføring, kommunikation eller administration. Deltageren kan anvende online services og tjenester, herunder webbaserede fora og netværk til kommunikation med og servicering af virksomhedens kunder, leverandører og samarbejdspartnere.
I forbindelse med online vejledning og rådgivning af kunder om virksomhedens produkter og serviceydelser kan deltageren sikre, at lovmæssige krav overholdes i relation til elektronisk markedsføring og handel.
Med sigte på at yde en optimal og integreret service kan deltageren kommunikere med og servicere kunden via såvel elektroniske medier som websider, herunder fx blogs,e-nyhedsbreve og mails samt telefonisk og i denne forbindelse vurdere, hvornår en personlig face-to-face rådgivning med fordel kan benyttes.
Fagnummer 47560

Segmentering og målgruppevalg i markedsføring

Varighed: 2 dage
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til administrative medarbejdere, der arbejder med eller ønsker at arbejde med markedsføring i virksomheder inden for viden- og forretningsservice samt handelserhvervene. Deltageren er i stand til at udvælge en målgruppe på baggrund af en opdeling af markedet med henblik på at kunne deltage i arbejdet med at iværksætte en målrettet markedsføringsaktivitet eller -kampagne.

Deltageren kan, på basis af en udarbejdet markedsanalyse eller på baggrund af egne indsamlede data, definere og udvælge relevante kriterier, der kan opdele virksomhedens totale marked i homogene segmenter, for derefter at kunne gennemføre en analyse af segmenterne og på basis heraf udvælge en eller flere målgrupper.
Kursusagent
Modtag en e-mail når der oprettes nye hold på dette kursus!
Ingen fastlagt kursusudbud
Der er desværre ingen fastlagte kursusudbud af dette kursus. Ring til os på tlf. 9936 4740 for at høre mere om, hvornår vi forventer næste udbud vil finde sted.
Aalborg Handelsskole  |  Strandvejen 25  |  9100 Aalborg  |  Telefon 9936 4600  |  EAN 5798 0005 54375  |  ah@ah.dk