Konflikthåndtering for salgsmedarbejderen

07-11-2017
Daghold
06-03-2018
Daghold
Kursuspris
AMU-pris for hold- og fjernundervisning:  kr. 108,00   Pris uden for AMU-målgruppe: kr. 667,45  

Konflikthåndtering for salgsmedarbejderen


Få værktøjskassen fyldt op!

Kurset henvender sig til alle salgsmedarbejdere, der vil have redskaber til at håndtere vanskelige kunder.

På kurset arbejdes der med forskellige teknikker til konflikthåndtering. De fleste salgsansatte kender sandsynligvis til situationer, hvor kundens adfærd opleves ubehagelig eller aggressiv, og det kan være svært at agere professionelt i sådanne tilfælde. Ofte hænger kundens adfærd sammen med, at vedkommendes forventninger ikke er indfriet, og her er det essentielt, at salgspersonalet kan forhindre konflikten i at eskalere.

Kurset klæder salgsansatte på til at spotte forskellige kundetyper, og hvordan disse skal tackles for at sikre den gode kundeservice - under hensyntagen til medarbejderens egne styrker og begrænsninger.

Efter endt kursus får virksomheden en medarbejder, der medbringer en fyldt værktøjskasse med konstruktive kommunikationsredskaber til brug i forbindelse med vanskelige kundesituationer.

Kursus indhold

  • Kundetyper
  • Kropssprogets betydning
  • Refleksion over adfærdsprofiler
  • Kommunikationsredskaber
  • Løsningsmodeller

    Antal kursusdage

    1 dag.
    Fagnummer 45389

    Konflikthåndtering for salgsmedarbejderen

    Varighed: 1 dag
    Målgruppe: Uddannelsesmålet retter sig mod AMU-målgruppen. Dvs. personer med en uddannelsesbaggrund til og med erhvervsuddannelsesniveauet. Salgsmedarbejderen kan håndtere vanskelige kunder ved at anvende teknikker til konflikthåndtering.

    Salgsmedarbejderen kan med kendskab til kropssprogets betydning forbedre situationen i forhold til opstået konflikt i kundesituationer.

    Salgsmedarbejderen kan klare vanskelige kundesituationer gennem brug af konstruktive kommunikationsværktøjer.

    Salgsmedarbejderen kan genkende forskellige kundetyper og forstå, hvordan de skal tackles i forhold til god kundeservice.

    Salgsmedarbejderen kan, ud fra kendskabet til egne styrker og begrænsninger, vurdere hvornår en konflikt er uundgåelig og kender teknikker til at håndtere konflikter, der ikke umiddelbart kan løses.
    Kursusagent
    Modtag en e-mail når der oprettes nye hold på dette kursus!
    Næste hold start:

    07-11-2017

    Slutdato:

    07-11-2017

    Tilmeldingsfrist:

    31-10-2017

    Varighed:

    1 dag

    Kontakt:

    Tina Nørgaard
    Tlf.:9133 3301
    tinn@ah.dk

    Undervisningssted:

    Aalborg Handelsskole
    Langagervej 16
    9220 Aalborg Ø

    Afholdelsesform:

    Dagundervisning

    Min. antal deltagere:

    16

    Aalborg Handelsskole  |  Strandvejen 25  |  9100 Aalborg  |  Telefon 9936 4600  |  EAN 5798 0005 54375  |  ah@ah.dk