Online markedsføring

Online markedsføring

Fagnummer 40995

Nye kunder via viral markedsføring

Varighed: 2 dage
Målgruppe: Målgruppen er medarbejdere og selvstændige, der til daglig arbejder med markedsføring i handels- og servicevirksomheder. Deltageren kan med udgangspunkt i virksomhedens e-strategi (markedsføringsstrategi på Internettet) anvende viral markedsføring til at styrke virksomhedens online markedsføringsindsats.

Deltageren kan anvende forskellige virale markedsføringsmedier og -kanaler, herunder sociale netværk, nichesites, communities, blogs mm., og kan vurdere hvilke og hvornår de skal bringes i spil i forhold til virksomhedens ønskede målgruppe.
Deltageren kan bistå ved udarbejdelsen af en markedsføringskampagne og kan placere/uploade den i de relevante medier.
Fagnummer 46503

Medvirken til virksomhedens webstrategi

Varighed: 1 dag
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til den administrative it-medarbejder, der arbejder eller skal arbejde strategisk med virksomhedens brug af internettet, fx inden for salg, markedsføring, kommunikation eller administration. Deltageren har kendskab til de vigtigste interessenter for virksomhedens hjemmeside (websted) og kan medvirke til at undersøge virksomhedens webbehov via fx spørgeskemaer.

På baggrund af webundersøgelsens resultater, kan deltageren bidrage til udformningen af en webstrategi, der understøtter virksomhedens samlede profil og forretningsstrategi.

Deltageren kender webstedets kerneindhold, herunder valgte fokusområder, metoder til kommunikation, salg til og servicering af kunder mv., og kan skriftligt opstille et overblik over de ressourcer, der skal bruges på hjemmesideoptimeringen i forbindelse med virksomhedens nye webstrategi.
Fagnummer 47341

Sociale medier som kommunikationskanal i detail

Varighed: 1 dag
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre detailhandelsvirksomheder, der arbejder med sociale medier som internt og eksternt kommunikationsmiddel. Deltageren har kendskab til forskellige sociale medier.
Deltageren har kendskab til hvordan detailhandelsvirksomheder kan anvende sociale medier som kommunikationskanal til kunderne.
Deltageren har kendskab til hvordan detailhandelsvirksomheder kan anvende sociale medier som kommunikationskanal til medarbejderne.
Fagnummer 47342

Markedsføring med sociale medier i detailhandlen

Varighed: 2 dage
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre detailhandelsvirksomheder, der arbejder med kampagner i forhold til markedsføring og profilering af butikken. Deltageren kan vedligeholde butikkens profil på sociale medier.
Deltageren kan kommunikere forskelligartede kampagner via sociale medier med det formål at brande butikken. De typiske kampagner er højtider, sæson og temaer.
Deltageren kan anvende sociale medier til at markedsføre detailhandlens skiftende tilbud og nyheder samt aktiviteter og oplevelser rettet mod kunderne.
Deltageren har kendskab til hvordan man målrettet kan anvende sociale medier til at tiltrække kunder til butikken.
Fagnummer 47343

Kundeloyalitet med sociale medier i detailhandlen

Varighed: 2 dage
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre detailhandelsvirksomheder, der arbejder med eller ønsker at øge butikkens kundeloyalitet. Deltageren opnår kendskab til og kan anvende sociale medieplatforme med afsæt i detailhandelsvirksomhedens målsætning til at fastholde og udbygge kundeloyalitet.
Deltageren er bevidst om brugeradfærd på de sociale medier.
Deltageren kan anvende konkrete teknikker til dialog med butikkens kunder via forskellige sociale medier, fx teknikker der støtter op om kundernes kommunikation om produkterne, eller som involverer kunderne i udvikling af nye produkter.
Deltageren har forståelse for detailhandelsvirksomhedens koncept med henblik på vedligeholdelse af kundeloyalitet.
Fagnummer 47562

Valg af markedsføringskanal

Varighed: 2 dage
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til administrative medarbejdere, der arbejder med eller ønsker at arbejde med markedsføring i virksomheder inden for viden- og forretningsservice samt handelserhvervene. Deltageren kan, via viden om segmentering som værktøj til målgruppeudvælgelse samt viden om forskellige online og offline markedsføringskanaler, herunder sociale medier og internetbaserede netværk, vurdere og udvælge den mest relevante markedsføringskanal til en udvalgt målgruppe.
Deltageren kan deltage i arbejdet med at iværksætte en markedsføringskampagne i forskellige markedsføringskanaler, fx med input til opsætning af annoncer, valg af søgeord, mv.
Kursusagent
Modtag en e-mail når der oprettes nye hold på dette kursus!
Ingen fastlagt kursusudbud
Der er desværre ingen fastlagte kursusudbud af dette kursus. Ring til os på tlf. 9936 4740 for at høre mere om, hvornår vi forventer næste udbud vil finde sted.
Aalborg Handelsskole  |  Strandvejen 25  |  9100 Aalborg  |  Telefon 9936 4600  |  EAN 5798 0005 54375  |  ah@ah.dk