Fremtidens salgsmedarbejder


Vil du opnå kompetencer til at arbejde professionelt med salg? På dette kursus kommer du rundt om alle salgets faser – fra markedsanalyser, udvælgelse og segmentering af målgruppe, e-markedsføring og reklameindsatser til effektive salgsteknikker, salgsplanlægning og konflikthåndtering. Desuden opnår du kendskab til forretningsengelsk, så du er rustet til at agere på det globale marked.

Kurset består af 4 moduler. Er du beskæftiget eller er du ledig aktiveringsberettiget kan du kan tilmelde dig hele kurset eller sammensætte de moduler eller fag, der er relevante for netop dig.

Kursus indhold


MODUL 1 – Markedsføring, segmentering og reklameindsats – 9 dage

  • Markedsanalyse, konkurrent- og forbrugeranalyse
  • Markedsføringsplan
  • Segmentering og fastlæggelse af målgrupper
  • Tilrettelæggelse af målgrupperettede markedsføringsaktiviteter
  • E-markedsføring og reklameindsats

MODUL 2 – Salg – 10 dage

  • Effektive salgsteknikker
  • Salgsstyring, statistikker og analyser
  • Konflikthåndtering – vanskelige kundesituationer, kundetyper og kropssprogets betydning
  • Kommunikation og servicering af kunder via online medier

Modul 3 – IT 3 dage

  • Optimal udnyttelse af IT-værktøjer

MODUL 4 – Forretningsengelsk – 5 dage

  • Træning i engelske kunde- og salgsudtryk
  • Værktøjer til at formidle og kommunikere virksomhedens budskab til engelsksprogede kunder

Forudsætninger

Der kræves ingen særlige forudsætninger for at deltage.

Antal kursusdage

27 dage
Aalborg Handelsskole  |  Strandvejen 25  |  9100 Aalborg  |  Telefon 9936 4600  |  EAN 5798 0005 54375  |  ah@ah.dk