Afsætning i detailhandlen


Vind kunder via differentiering!

Kurset henvender sig til butiksansatte, som ønsker at arbejde aktivt med de udfordringer, den fysiske butik står over for.

Ud fra butikkernes profil, koncept og målgruppe arbejdes der med emner som salgsklar butik, butiksindretning, sortimentssammensætning samt kommunikation med kunder som midler til differentiering. Deltagerne får inspiration til at tænke i nye baner for at øge afsætningen i butikken.

På kurset beskæftiger deltagerne sig også med begrebet Cross Channel, hvor der tages udgangspunkt i samspillet mellem den fysiske og virtuelle butik – og hvilke muligheder der er for at opnå synergi. Ligeledes arbejdes der med forståelse af butikkens nøgletal, da dette er en vigtig faktor i en konkurrencepræget verden.

Efter endt kursus vil butikken få en medarbejder hjem, der kan komme med konstruktive forslag til justeringer af butikkens profil og indsatsområde med henblik på at kunne differentiere sig fra konkurrenterne – såvel fysiske som virtuelle.

Kursus indhold

  • Detailbranchen i dag
  • Den fysiske vs. virtuelle butiks styrker og udfordringer
  • Profil, koncept og målgruppe – statisk eller dynamisk?
  • Differentiering gennem interne og eksterne virkemidler i butikken
  • Øvelser i at iscenesætte butikken og skabe oplevelser via god service
  • Fra tilfreds kunde til ambassadør
  • Cross Channel
  • Fra plan til praksis – handlingsplan udarbejdes
  • Effektmåling og påvirkning af butikkens nøgletal

Antal kursusdage

2 dage
Aalborg Handelsskole  |  Strandvejen 25  |  9100 Aalborg  |  Telefon 9936 4600  |  EAN 5798 0005 54375  |  ah@ah.dk